Aikuisiän sota näppylöitä vastaan

on

Näppylä. Tuo keskellä poskea toljottava yksi iso paukama, jota tekisi mieli vähän hipelöidä ja lopulta vähän puristaa. Koska se punoittaa, täytyy se peittää huolella ja ehkä olla kotona loppupäivän. Ei huvita mennä töihin, kouluun, saatika treenaamaan.

Yksi näppylä, onko se nyt niin iso juttu? Tiedätkö niitä tyyppejä, joiden iho on ollut puhdas, sileä ja tasainen aina ala-asteelta lähtien? Minä olen katsonut sellaisia tyyppejä vain kadehtien.

Yksi näppylä – se ei todellakaan ole iso juttu. 20 näppylää on iso juttu.

Aikuisiän akne – tiedän, ettei se ole vain minun vaiva, mutta tiedän myös, että jokaisesta, jolla se on, tuntuu, että on ainoa. Se ei ole vain yksi, kaksi tai 30 näppylää naamassa nyt, vaan se on jatkuvaa taistelua.

En tule koskaan – ja sillä tarkoitan oikeasti, että en koskaan – tule näyttämään tässä blogissa mitään ennen/jälkeen-kuvia tai kuvia, jossa pääsisimme tarkemmin perehtymään ihooni. Todettakoon, että ihoni on ajoittain todella hyvässä kunnossa, joka tarkoittaa ehkä näppy siellä tai täällä, mutta välillä se on myös jotain ihan muuta.

Mielestäni olisi ihanaa ostaa silloin tällöin uusia, kauniisiin pakkauksiin säilöttyjä ihonhoitotuotteita, mutta useimmiten se on virhe. Täytyy pysytellä siinä, minkä on hyväksi havainnut.

Jos haluan vaihtaa joihinkin uusiin tuotteisiin, minun täytyy tehdä se pala kerrallaan. Ehkä uusi kasvovesi – vaihdan sen ensin vain aamuun ja jos muutoksia huonompaan ei tapahdu, syrjäytän vanhan putelin ja käytän tuotetta aamuin ja illoin.

Voi että, miten paljon haluaisin käyttää vain luonnonkosmetiikkaa! Olin menossa ostamaan suolasaippuaa kasvoilleni, mutta äiti veikin minut mutasaippuaostoksille. Se oli hyvä ratkaisu ja ihoni on nyt parempi kuin hetkeen! Äidit tietää.

Ostin tosin myös kasvojen pesuun ja kuorintaan tarkoitettua suolaa, jota olen käyttänyt vasta kerran, joten palataan siihen myöhemmin.

Kävin pari vuotta sitten Dermalogica-kasvohoidossa, jota niin monet ystäväni ja julkkiksetkin ovat suositelleet. Pari viikkoa hoidon jälkeen minun oli pakko mennä ihotautilääkärille, koska tilanne oli täysi katastrofi. Hoito ei sopinut minulle yhtään – näppyjä vain tuli, tuli ja tuli! Itkin kotona kauheaa ihoani.

Ihotautilääkäriltä sain, ja olen saanut monta kertaa aiemminkin, hyvän avun! Söin siinä kohtaa parin viikon antibioottikuurin, joka vei tulehduksen pois ja sain lisäksi Clindoxyl-hoitovoidetta, jota käytän edelleen taltuttamaan tilannetta silloin tällöin.

Ihotautilääkäri oli alkuun määräämässä minulle parin kuukauden lääkekuurin, jonka torppasin heti, koska tiedän, ettei ne toimi minulle. Vahvin Roaccutan-kuuri toimii minulle hetkellisenä apuna, mutta ongelmat ovat palanneet aina viimeistään vuoden päästä kuurin loputtua. Suosittelisin kaikkia ihotautilääkärillä kävijöitä kyseenalaistamaan lääkärin ehdottamia hoitoja ja perehtymään myös asiaan itse etukäteen.

Se mikä toimii jollekin, ei välttämättä toimi sinulle ollenkaan. Minulle ei toimi Dermalogica eikä myöskään terrasyklin tai moni muukaan lääke.

Sain tuosta vuoden takaisesta kasvohoidosta pienen kammon ja harkitsin todella monta kertaa ja monesta suunnasta ennen kuin menin taas kasvohoitoon. Päätin kuitenkin rohkaista mieleni ja palasin sellaiseen hoitolaan ja tuttuun hoitoon, josta minulla oli vain hyviä kokemuksia.

Siitä on yli seitsemän vuotta, kun kävin ensimmäisessä Elsa Hjeronymus -hoidossani entisessä kotikaupungissani. Helsingissä kävin Ruoholahdessa Sinikan ja Hannan hoitolassa ensimmäistä kertaa kolmisen vuotta sitten, enkä voi kuin suositella kyseistä hoitolaa ja hoitoa!

Hjeronymus on iholle rankka kemiallinen puhdistus eikä se ole luonnonmukainen, mutta minulle se toimii. Tiedättekö, kun kasvohoidosta lähtee kotiin, on yleensä aivan punoittava ja kiiltävä. Mutta täältä ei! Iho näyttää heti puhtaalta ja pehmeältä. Minulle tämä sopii.

Millä te taistelette aikuisiän epäpuhtauksia tai aknea vastaan? Onko muita Elsa Hjeronymukseen luottajia? Entäpä onko joku kokeillut Hydrafacial-hoitoa?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s