Kuminauha – treenaajan paras kaveri

on

Vastuskuminauha on sellainen treeniväline, joka taitaa löytyä jokaisesta kodista – jos ei löydy, niin on ainakin joskus löytynyt. Sellainen vähän ällöltä käsissä tuntuva ohut kumilevy? Onneksi vastuskuminauhatkin ovat siitä kehittyneet!

Jokaiselta kunto- ja crossfit-salilta löytyy erilaisia vastuskuminauhoja, niitä sellaisia, jotka ovat eri paksuista kumia, sellaisia isoja ympyröitä. Paksuimmat ovat aloittelijoille, ohuimmat konkareille.

Näillä vastuskumppareilla voi tehdä esimerkiksi avustettuja leuanvetoja tai – punnerruksia, erilaisia pumppaavia liikkeitä esimerkiksi rintalihaksille ja alavartalolle. Omasta mielestäni vastuskuminauhat ovat ihan parhaimmillaan juurikin silloin, kun niillä voi keventää leuanvetoja ja punnerruksia.

_MG_9162
Leuanvetoon kuminauha tulee vain kieppaita tiukasti tankoon kiinni, toinen jalka kuminauhan sisään ja toinen jalka etupuolelta jalkapöydän päälle, jotta kumppari ei laukea päin leukaa. Käsille joko myötä- tai vastaote ja eikun vetämään! Tarvittaessa kuminauhoja voi laittaa vaikka kolme päällekkäin, jotta liike kevenee. Tärkeintä ja mahtavinta on se, että liikettä voi treenata oikealla liikeradalla ja oikeasti kehittyä siinä!

_MG_9151
Punnerrukset – vastuskuminauha avustaa niissäkin hienosti ja liikkeen voi tehdä oikealla liikeradalla näppärästi! Ojentadipeissä kuminauha laitetaan molempien käsien alle ja polvet nostetaan kuminauhan päälle – ja voila! Kyynärpäät suoraan taaksepäin ja koukkuun ja liikerata on jälleen kerran oikea.

Entäpä tavalliset punnerrukset? Laita kuminauha esimerkiksi hartioidesi tai vyötärösi korkeusella olevan tangon yli niin että se muodostaa kaksi silmukkaa tai henkeselit – miten kukin nyt haluaakaan ne ajatella. Pujota henkselit repun lailla selkään ja asetu punnerrusasentoon lattialle. Ylös-alas ja kuminauha mukavasti helpottaa ylöstuloa ja auttaa tekemään pidempää sarjaa! Tästä ei valitettavasti ole kuvaa, mutta saikohan joku jotain tolkkua?

_MG_9149

Oman vastuskuminauhani tilasin Casallin verkkokaupasta, josta löytyy monia eri vahvuisia vastuskuminauhoja.

Treenaamisesta sen verran, että otappa ensikerralla kyykkyihin mukaan elävä paino, niin saat mukavasti haastetta myös ylä- ja keskivartalon lihaksille.

_MG_9185

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s